Merk Functie Identificatie

De essentiële functie van een merk is de identificatie van een onderneming (H.v.J. 4 mei 1999, Windsurfing Chiemsee/ Huber, I.R.D.I. 2000, 233, randnr. 46). Het merk moet de herkomst van de waar of de dienst aangeven zodat de consument die door het merk aangeduide waar heeft verkregen of aan wie de door het merk aangeduide dienst is verleend bij een latere aankoop of opdracht, in geval van een positieve ervaring, die keuze kan herhalen of, in geval van een negatieve ervaring, een andere keuze kan maken (Ger. Eerste Aanleg E.G. 25 september 2002, Viking-Umwelttechnik/ BHIM, randnr. 25, geciteerd in E. Gotzen en M. Carly, Overzicht van rechtspraak Merkenrecht (1990-2002), T.P.R. 2002, nr. 40.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s